Tuesday, September 30, 2014

Anne Elisabeth Rostad - Guest designer for September




Denne måneden er det Anne Elisabeth Rostad som er gjestedesigner. Anne er en dyktig designer, som lager fantastike minialbum og tredimensjonale kreasjoner, for å nevne noe. Hun er også dyktig til å lage filmer for å vise prosjektene sine og å lage tutorialer. Filmene kan du finne i bloggenYou-tube og Pinterest. Anne har nylig vært med i flere store designteam som Pion, Wild Orchid og Graphic 45.

Kan du fortelle oss litt kort om deg selv?
Jeg har holdt på med hendene hele livet. Da jeg var liten likte jeg ikke søm, fordi jeg ikke likte å følge oppskrifter. Jeg likte sløyd, så jeg hadde sløyd sammen med guttene. Senere fant jeg ut at det gikk ann å sy uten oppskrifter, og da likte jeg det.  Jeg drev hobbybutikk; Odden Interiør & Hobby i 10 år. Samtidig som jeg jobbet, holdt jeg på med hobby. Jeg har vært i design team for Kreativ scrapping i 2013, gjestedesigner Pion høsten 2013, Wild Orchid Craft (2013-2014) og Graphic 45 (2013-2014).

Når startet du med scrapbooking og papirhobby?
Jeg startet for 5-6 år siden. Før det har jeg drevet mye med hardangersøm, quilting, keramikk og tredreiing og snekring.

Hvor viktig er papirhobbyen for deg i dag?
Papirhobbyen er veldig viktig for meg.  Jeg liker å ha noe i hendene. Ofte sitter jeg om kveldene og klipper ut figurer, strikker eller hekler. Jeg kan sitte flere timer med papirene og prosjektene jeg holder på med hver dag.

Holder du på med andre kreative hobbyer enn papir?
Jeg har alltid drevet med kreative hobbyer. Nå strikker og hekler i tillegg til å drive med papir. Om sommeren liker jeg å holde på i hagen og stelle med blomstene.  Jeg liker også å snekre, og har snekret mye av møblene til hobbyrommet mitt.

Hva slags papirhobby liker du å drive med og hvilke teknikker liker du å bruke?
Jeg liker å holde på med mye forskjellig. Jeg liker detaljer. Jeg kan sitte å se på papirene og finne ulike detaljer i mønsteret som jeg klipper ut. Jeg jobber mye med Graphic 45. Jeg jobber også med ulike malinger og medier som crackle paint, texture paste, sticles for å få forskjellige effekter i prosjektene.

Hvilke type produkter bruker du for øyeblikket?
I det prosjektet jeg holder på med nå, bruker jeg Recollection. Ellers jobber jeg mye med Graphic 45 og Tim Holtz sine produkter. Jeg har også litt dilla på dies.

Vi trenger alle inspirasjon innimellom, hvem eller hva er det som inspirerer deg?
Jeg henter inspirasjon fra det meste rundt meg. Det kan være noe jeg ser, bilder, andre scrappere, ting det er lagt link til på Pinterest eller ting som er lagt ut på facebook.

Hvordan er prosessen din fra en ide til ferdig papirkunst? 
Noen ganger har jeg ideen klar, andre ganger jeg ikke ide om hvordan det ferdige produktet skal se ut. Ofte blir ting til etterhvert. Jeg starter med å se på papirene og klippe ut de ulike delene. Så kommer ofte ideene. Noen ganger har jeg sett papirene og har en formening om hva jeg skal lage. Noen ganger har jeg ideen men mangler de rette papirene. Da kan prosjektet ligge på vent en god stund.


Her er noen av de tingene Anne har laget:














stamps in the drawer for the Typography Suitcase Desktop Organizer and configuration box by Anne Rostad



G45 Mother Goose mini album inside the tractor And 3 fold Card









Vi vil gjerne takke Anne for intervjuet.

2 comments:

The Jule Box Studios said...

Anne has an amazing talent! All of her projects blow me away and I love that she shares all the details! :)

Cindy Hernandez said...

Anne your are a true artist and very inspiring . I try each and every project you m@ke . Please let me know with video tutorial is the one for the earie house and stand album the cover